Bruchos Cannabis seeds

Na tomto webu můžete nalézt patřičné informace nejen o Cannabisu

ENcyklopedie PSYchotropních ROstlin

ENcyklopedie PSYchotropních ROstlin

Cannabis Seeds

On-line rozhovor s překladatelkou a propagátorkou léčebných účinků konopí setého Libuší Bryndovou

On-line rozhovory

On-line rozhovor s překladatelkou a propagátorkou léčebných účinků konopí setého Libuší Bryndovou

Pěstování konopí a jeho využívání k léčbě jí dovedlo před soud. Nyní se snaží dokázat, že inhalace vodní dýmkou je jen účinnou metodou pro zmírnění astmatu. Otázky můžete klást již nyní, paní Bryndová bude odpovídat ve čtvrtek 23. dubna od 13.30 hodin.

ukončen 23.4.2009 16:00

Libuše Bryndová

Otázky a odpovědi

dobrý den teto bushko :) snad se nám svítá na lepší časy ,fandím ti fšichni povine na MMM09 ahoj !

ADA z havířova, 23.4.2009 15:22

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:48

Díky moc, letošní Milion Marihuana March 9.5. bude velký, loni přišlo přes 10 tisíc lidí, letos by to mělo být ještě víc. Toto je poslední otázka, na kterou mám čas odpovědět, pokud budete mít další dotazy, napište mi na bushka@volny.cz.

Dobrý den, myslíte si, že my případní pacienti nebo lékaři se naučíme přiznat si, že fyzické nemoci a těžkosti často souvisí s naší psychikou, s tím, jak žijeme, jaký vedeme život a jaká máme trápení? Děkuji

Čtenář z Táborska, 23.4.2009 15:11

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:43

Myslím, že způsob života je naprosto zásadní pro zdravotní stav, zvlášť jakmile se dostaneme do pokročilejšího věku. Proto se snažím žít co nejzdravěji, pěstovat si vlastní ovoce a zeleninu, co nejméně jíst tzv. junk-food a dýchat čistý vzduch.

Zdravím Buschko, přemýšlela jsi o výrobě konopného mýdla ? děkuji za odpověď a přeji hezký den :-)

Tomáš Zeman, 23.4.2009 14:29

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:37

Právě s jedním výrobcem přípravků z technického konopí pracujeme na nových druzích konopného mýdla – bude úžasné!

dobry den chtel bych se zeptat.Jestli mate astma a kourite marihuanu tak jestli vam to nejak pomaha nebo vam to spiš pritežuje protoze ja ji kourim skoro porad a astma obcas jako kdyby nebylo tak se chcu jenom zeptat jestli to je na astma spatne nebo dobre... predem diky za odpoved

jožin, 23.4.2009 14:22

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:36

Mně konopí na astma pomáhá, ale nemusí tomu tak být u každého. Záleží také na tom, jaké konopí na astma kouříte. Mně se například silnější odrůdy neosvědčily, vysloveně mi nedělají dobře skunky nad 10%. Příznivý efekt má na mne konopí venku pšstované s obsahem pouhých 5-6% THC. Prostě běžná venkovka! Víc o konopí a astmatu se dozvíte na mé stránce: http://www.bushka.cz/Samolecba/astma.html

Dobrý den.pojedete letos na legalizaci?:-)

MISA, 23.4.2009 13:52

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:30

Tutově!

Dobrý den, těší mne, že můžete sdělit své názory široké veřejnosti. 1. dotaz: prosím o vysvětlení, z jakého důvodu tzv. konopné výrobky (kosmetické či léčivé) dostupné v běžných obchodech (lékárnách) nemají účinky jako výrobky od Vás, paní Bryndová. 2. dotaz: má marihuana léčivé účinky i na rakovinu? 3. dotaz: z jakého důvodu odpovědné instituce brání rozšíření marihuany jako léčivé byliny za předpokladu, že by její šíření bylo pod kontrolou; domníváte se, že sdůvody jsou komerční? Přeji Vám a Vašim příznivcům mnoho úspěchů!

Milena Židlická, 23.4.2009 13:11

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:30

Děkuji za podnětné otázky a přání úspěchu. Ad 1) přípravky z konopí, které najdete na našem trhu jsou vyrobené z vyšlechtěného technického konopí s obsahem THC pod 0,2%. Proto nemají plný léčivý účinek jako produkty z přírodního konopí s přirozeným obsahem účinných látek. Ad 2) Rakovina a konopí - viz má předchozí odpověď. Ad 3) Myslím, že hlavní důvody spočívají v neznalosti a předsudcích, ale i ty komerční mohou hrát svou roli

Dobrý den paní Bryndová, velice rád vařím a pěču. Tudíž jsem si oblíbil sušenky, pudink, mléko atp. připravené z konopí, tzn. s přídavkem thc navázaným na tuk. Co si o této alternativě užívání konopí myslíte a také si dopřáváte konopné dobroty? Může být jezení těchto pokrmů léčivé? Děkuji a přeji zelené dny!

digi kluk, 23.4.2009 12:54

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:24

Konopné jídlo se může úspěšně používat pro léčbu, ale pozor před zneužíváním! THC9 se při průchodu játry mění v THC11, které je asi 5x silnější a má mnohem delší účinek. Takže užívat s mírou – už ve starých čínských herbářích se psalo, že s konopím se to nemá přehánět, aby pak člověk neviděl draky!

Dobrý den, chtěl bych se zeptat proč jste se odhodlala ke kandidatuře do Evropského parlamentu a jak vidíte své šance na úspěch? Co byste v případě úspěchu změnila? Mají v ČR vznikat Canabis Social Cluby, budete také členem a podílet se na jejich vzniku? Budou vznikat také medical cluby pro pacienty, kteří se mohou konopím úspěšně léčit?

Zbyněk Crha Konoptikum, 23.4.2009 12:16

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:21

Děkuji za otázky, ale už jsem na některé odpověděla výře. Co se týče mé kandidatury, přečtěte si mé volební prohlášení na mých stránkách. Medical cluby – dobrý nápad!

Syna trápí atopický ekzém, máte nějaké zkušenosti s léčbou tohoto kožního onemocnění a případně jaké? Děkuji za odpověď.

Aglaja, 23.4.2009 12:10

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:19

Ano, sama jím trpím a velmi mi na něj pomáhá konopná mast, kterou vyrábím. Recept a návod k použití najdete na mých stránkách v rubrice Ganjaweb.

Je někde uzákoněno, že by člověk kouřící konopí následně neměl řídit auto??Je tady tato narkomanie vůbec někde forensně a legislativně zpracovaná??

Vlada, 23.4.2009 11:20

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:17

Ovšem, existuje celá řada testů na zjišťování obsahu omamných látek v těle podobně jako u alkoholu. Policie má k dispozici testy, které je odhalí při silničních kontrolách. A samozřejmě, že řízení vozidel či jiná činnost, která vyžaduje střízlivost, je pod vlivem konopí zakázaná a postihovaná zákonem.

1/ Máte důkazy, ža by konopí bylo méně škodlivé než tabák??

Lékař senior, 23.4.2009 11:18

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:12

Ano – nedávno o tom vyšla vědecká studie. Výtah z ní najdete na mých stránkách v článku „Konopí je bezpečnější než alkohol nebo tabák“: http://www.bushka.cz/archiv/zprava_emcdda.html

Bushko, obdivuji Tvůj vytrvalý boj s kombinací státních mašinerií a rozličných blbostí lidských. Jestliže Tebe tento souboj vyčerpává, nás přihlížející o to víc posiluje. Drž se!

Lautrec, 23.4.2009 11:14

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:09

Milý Lautrecu, moc děkuji za podporu a budu tě ráda takto dál posilovat, když mi zase přivezeš kotlík tvého báječného kohouta na víně!:o))

V ČR je vše zneužitelné, i když se jedná o účinné léčebné metody . Jak by se měla dle Vás ubírat legislativa v této oblasti, aby se zde jednoznačně nastolil pořádek a nemocní se dostali běžně k účinné pomoci a nemuseli na hranici zákona a pod hrozbou trestu si zajišťovat pomoc , když klasická léčba již nepomáhá ?

Josef Popelka, 23.4.2009 10:42

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:08

Myslím, že kdyby se legislativa nastavila podobným způsobem jako jsem uvedla výše, nemocní lidé by nepotřebovali zvláštní právní úpravu. Měl by se ale také rozvinout výzkum léčebných účinků této rostliny.

Dobrý den, znáte případy lidí, kteří si astma pomocí konopí dokonce vyléčili?

lipo, 23.4.2009 9:57

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:05

Znám případy lidí včetně mne, kterým se konopím podařilo astma utlumit, aby s ním mohli žít. Pochybuji, že by se jím nebo čímkoli jiným astma dalo úplně vyléčit.

Dobrý den, mám dotaz ohledně legislativy. Slyšel jsem, že pěstování menšího množství není trestné do té doby, než se sklidí a začne sušit. Potom už je to klasifikováno jako výroba omamných látek. Co je na tom pravdy? Díky, přeji pěkný den.

Michal, 23.4.2009 9:48

Odpověď vložena: 23.4.2009 15:03

Ano, je to tak – viz rozhodnutí Nejvyššího soudu a Ústavního soudu z posledního roku. Dokonce ani využití na vlastní léčbu podle nich není trestné. Ale jak vidíte na mém případě, v praxi to pak vypadá jinak!

Hezký den paní Bryndová. Chtěla jsem se zeptat, jak Vám ve vaší kauze pomohla média. A která třeba nejvíc. Myslím si, že jste jedna z mála "stíhaných" které média přejí tolik úspěch a aby Vás osvobodili.Děkuji a ať se daří. M

Miriam, 23.4.2009 9:22

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:59

Moc děkuji za podporu! Musím říct, že mne překvapila ta obecně kladná reakce médií v mém případě. Asi i v redakcích sedí normální lidé, kteří sledují reálný život kolem sebe a nevěří jen na virtuální realitu, v níž žije velká část našich politiků. Myslím, že v životě je velmi důležitý smysl pro uměřenost a schopnost rozeznat, kdy je jednání neúnosné a může mít až opačný dopad. To je právě případ uplatňování zákonů týkajících se toxikománie v mém případě, kdy mé stíhání má vysloveně absurdní nádech.

znáte nějaké pozitivní účinky konopí na zmírnění projevů alergie, resp. na její potlačení? Případně jaké a na jaké alergeny.

salka, 23.4.2009 9:22

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:53

Konopí obecně snižuje odpověď organismu na podráždění alergeny, ale podrobnější odpověď Vám těžko někdo dá. Vyzkoušela jsem si to sama na sobě, takže vím, že to funguje – mám alergii na celou řadu pylů, ale podařilo se mi ji úspěšně utlumit, takže mohu zde na venkově dělat běžné zahradnické práce i v této pylové sezóně. Bohužel, výzkum léčebných účinků konopí je stále ještě silně podfinancovaný, ačkoliv se v něm již dosahuje velkých pokroků.

Vážená paní Bushko, moc Vám fandím a věřím, že Vaše kandidatura při volbách do EP bude úspěšná. Mám dotaz, na který je nesnadné krátce odpovědět: proč se většinová společnost brání soukromému pěstování konopí s nízkým obsahem THC, které není využitelné jako lehká droga? Je v tom nepřízeň konkurence - velkých farmaceutických koncernů, jejichž přípravky s takovým konopím nemohou soupeřit nebo je to i něco jiného? Jak lze účinně bojovat proti hegemonii, totalitarismu a útlaku mainstreemové společnosti v této oblasti. Děkuji Vám za odpověď a ještě jednou držím palce na evropské volby....

Tomáš Matras, 23.4.2009 8:51

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:47

Milý Tomáši, moc díky za podporu! Myslím, že důvody pro nevstřícný postoj establishmentu vůči konopí jsou mnohočetné. Například, kdyby se povolilo pěstování odrůd konopí do 3% THC, které není toxikomansky zneužitelné kouřením, protože je příliš slabé, zemědělci by si nemuseli každý rok kupovat drahé osivo, ale mohli by si dát stranou část semen z minulé sklizně (jak tomu bývalo už od pradávna). Jak by potom k tomu přišly firmy, které z této situace profitují a živí se prodejem semen technického konopí? Navíc, takové konopí by bylo i využitelné pro celou řadu aplikací v léčbě, takže by to poškodilo zájmy výrobců léčiv. Jak proti tomu bojovat? Jedině osvětou a tím, že lidé odmítnou být ohlupováni.

Milá Bushko, mohla bys prosím uvést něco o společenských klubech konopí a jejich přínosu pro občany, kteří si nemohou nebo nedokážou pěstovat konopí pro vlastní potřebu sami? Je pravda, že po legislativních přípravách, které právě v ČR probíhají, bys ráda jeden takový ve svém regionu pomáhala založit a provozovat? Děkuji a srdečně zdravím. S úctou A.K.

Antonín Kábele, 22.4.2009 22:42

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:38

Milý Tondo, díky za případnou otázku! Společenské kluby konopí (SKK) jsou sdružení občanů, kteří chtějí kolektivně pěstovat omezené množství psychoaktivního konopí pro vlastní potřebu způsobem umožňujícím úřadům snadnou kontrolu. Členové si sami stanoví množství potřebné pro jejich vlastní použití, ve shodě s platnými zákony jejich země, a vytvoří uzavřenou distribuční síť bez vedlejších obchodních aktivit. SKK mohou být plně kontrolovatelné ze strany úřadů, které by měly mít možnost sledovat zdravotní a hygienické podmínky SKK během celém procesu od pěstování po spotřebu. Více se dozvíte na internetu, například na stránkách legalizace.cz v rubrice Projekty. Opravdu bych podobný klub chtěla založit, protože v mém okolí je řada lidí (především starších), kteří se konopím léčí, a nevyznají se v jeho pěstování.

Dobry den, zajimalo by me jake je lecebne vyuziti konopneho oleje, popr. zda ho sama pouzivate k lecbe? ohledne soudu vam vyslovuji plnou podporu ... clovek ve svobodne spolecnosti (za kterou evropu povazuji) by mel pravo se lecit zpusobem jemu nejblizsim bez outrap kterymi vy jiste prochazite .. dekuji za vas boj se slepotou byrokraticke moci, ktery bojujete za nas za vsechny

jarmilkas, 22.4.2009 21:57

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:28

Moc děkuji za podporu a zmínku o tomto skvělém rostlinném oleji z konopných semen a bez obsahu omamných látek. Konopný olej je nejbohatším přírodním zdrojem esenciálních mastných kyselin EMK, které si tělo neumí samo vyrobit, ale nezbytně je potřebuje. Při dlouhodobém perorálním užívání mají tyto mastné kyseliny např. protizánětlivý účinek, poskytují prevenci mozkových příhod a srdečních infarktů, zmírňují obtíže při bolestech kloubů, snižují hladinu LDL cholesterolu a triglyceridů v krvi, mohou pomoci při léčbě obezity, podporují imunitní systém i při prevenci a léčbě rakoviny, snižují menstruační bolesti a zlepšují pleť. Mimořádně příznivě působí na rozvoj dětského mozku a jsou důležité pro správnou funkci mozku po celý život člověka. Výzkumy dokazují, že např. při konzumaci ryb jednou týdně klesá u žen riziko onemocnění revmatoidní artritidou. Esenciální mastné kyseliny mohou zmírnit projevy artrózy, včetně ranní ztuhlosti i citlivosti kloubů, a urychlují hojení vazivových a svalových buněk.

Dobrý den Bushko:) Jaké je pro vás trestní stíhání,cítite malou podporu ze strany veřejnosti či dokonce přátel/známých huličů/ček,cítíte se v této věci osaměle nebo doufáte že právě vaše stíhání prolomí ledy? Přeji vám hodně vůle,štěstí a všeho dalšího k dosažení opravdové svobody...

honza, 22.4.2009 15:31

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:21

Myslím, že v takové situaci by se každý cítil osaměle, protože je ve své podstatě nesdělitelná. Člověk to prostě musí prožít na vlastní kůži, aby plně pochopil. Ale musím říct, že mne podpora veřejnosti v mém případě nesmírně povzbudila a opravdu mi dala sílu pokračovat v mém boji proti úřednímu šimlu. A chtěla bych zde vyjádřit mé velké díky všem, kdo mi tuto podporu vyjářili. Je to pro mne důkaz, že propaganda na naše lidi nemá tak velký účinek, jak by se mohlo zdát. Možná proto, že jsme jí již v minulosti bývali až příliš vystavení…

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat na otázku v souvislosti k nedávné aféře dealerů marihuany na bruntálsku. Jestli si osobně myslíte zda-li je lepší tuto zločinost tak megaliticky potírat a nebo by ke snížený onoho dealerství stačila třeba dekriminalizace marihuany. Děkuji

pipe, 22.4.2009 14:40

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:19

Podle informací v médiích se mi zdálo, že tato skupinka nepatřila do okruhu „velkého“ organizovaného zločinu. Pokud je tomu tak, domnívám se, že tento druh drobné kriminality týkající se konopí zmizí se vstupem v platnost novely Trestního zákoníku (od ledna 2010), podle něhož nebude trestným činem, když si dospělá osoba vypěstuje 3 rostliny konopí.

Nemáte pocit,že vic problemu než užitku dělaji schválené léky s pseudoefedrinem než konrolovaná marihuana pro lečebne učely.

olda z Frydku, 22.4.2009 13:00

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:17

To bezpochyby! Zneužívání léků předepisovaných lékaři je další velký problém. Tam je třeba hledat tu nejrozšířenější toxikomanii. Vždyť od 90. let stoupla jejich spotřeba v ČR několikanásobně a to se dá těžko logicky odůvodnit.

Dobrý den, fandím Vám a přeji hodně štěstí. Kriminilizaci konopí obecně pokládám za nesmyslnou. Rád bych se ale zeptal, jaké knihy jste překládala. Děkuji. Hezký den.

Jakub Ježek, 22.4.2009 10:52

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:08

Moc díky, Jakube! Přeložila jsem dvě knihy od Stephena Kinga, knihu Bílý šum od Dona de Lilla a několik dalších, z nichž některé už nestihly vyjít, protože nakladatelství zbankrotovala (a já nedostala zaplaceno). Proto už také knižní překlady nedělám, ale věnuji se především odborným překladům. Také mám rozepsanou knihu, kde se hodně mluví o konopí.

Proč je inhalace konopí vodní dýmkou - léčení astma zakázána ? A látky jako je tabák, který je i Ministerstvem zdravotnictví označen, že způsobuje rakovinu,kouření může způsobit pomalou smrt,kouření může zabíjet atd., je státem povolen.?O alkoholu nemluvě.

Petr z Prahy, 22.4.2009 10:02

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:07

Tento způsob léčby nijak zakázaný není, to jen táborský soud se pokouší o jeho zákaz. Máte naprostou pravdu, když Vás tato situace rozhořčuje. Vždyť je to proti zdravému rozumu!

1 )Tolik zla je na světě a je de facto povoleno, mnohdy propagováno, mnohdy pod falešnými záminkami. Mnohé produkty farmaceutického průmyslu ničí člověka a jsou propagovány. Proč takový útok zrovna na konopí? Co vás k tomu, prosím, napadá? 2) Proč jste se rozhodla kandidovat za Demokratickou stranu zelených?

Jaroslava Richterová, 22.4.2009 0:24

Odpověď vložena: 23.4.2009 14:05

Milá Jarko, odpověď na Vaši 1. otázku nelze rozvést na tak malém prostoru, jaký je zde k dispozici. Ale odkázala bych Vás na můj starší článek na Britských listech „Konopí a zlá čarodějka marihuana“, kde se tímto tématem šířeji zaobírám: http://www.bushka.cz/archiv/carodejka.html Na Vaši 2. otázku mohu odpovědět, že jsem vždy měla sympatie pro myšlenku ochrany přírody a rozumného využívání přírodních zdrojů. Nebyla jsem však vůbec spokojená s politikou Zelených za Bursíkova vedení, takže jsem uvítala vznik nové strany DSZ. Znám tam pár lidí osobně a považuji je za slušné a poctivé lidi, takže se na jejich kandidátce pro volby do Evropského parlamentu cítím v pohodě. Kandiduji za ně jako nezávislá a doufám, že má přítomnost na kandidátce přinese Demokratické straně zelených hlasy potřebné k získání alespoň pár mandátů.

Nechci se Vás na nic ptát, jen bych Vás rád mezi tím stohem textu potěšil dobrým slovem a chci Vám říct, že Vám i s manželkou fandíme, oceňujeme, co děláte a držíme pěsti před příliš nechápavým soudem (oni ti soudci prostě málo hulí...) :)

Láďa, 21.4.2009 23:04

Odpověď vložena: 23.4.2009 13:52

Milý Láďo s manželkou, moc díky! Myslím, že soudci i státní zástupci by opravdu potřebovali nějaké dobré školení o konopí. Současná úroveň jejich znalostí je žalostná a rozhodně nepřispívá k jejich úctyhodnosti a autoritě. Možná by mohli začít poslechem záznamu výslechu znalců z mého posledního soudního líčení, který by se již sám o sobě dal použít jako hutný školící materiál. Audio soubory se záznamem jsou ke stažení na Britských listech pod článkem „Soud s babou mastičkářkou jako seriál vědeckých přednášek nejen pro policisty a státní zástupce“: http://www.blisty.cz/2009/4/10/art46345.html

.......a ještě prosím pozdravujte Olgu Zubovou. Mám radost, že jste na kandidátce spolu s ní.

Jitka, 21.4.2009 21:59

Odpověď vložena: 23.4.2009 13:50

Ráda Váš pozdrav paní Zubové předám. Bude určitě ráda, protože jak ji znám, není nijak nafoukaná a umí si vážit projevů sympatie od obyčejných lidí.

Paní Bryndová! Držím Vám palce nejen ve vašem boji s našimi soudy ale i v politice. Co říkáte tomu, že DSZ, za kterou kandidujete, získala volební číslo 11? Věříte na čísla?

Jitka, 21.4.2009 21:57

Odpověď vložena: 23.4.2009 13:49

Milá Jitko, moc děkuji za držení palce! Věřím na ně určitě víc než na čísla. Myslím, že číslo 11 je velmi pěkné, už protože je lehce zapamatovatelné a potom, ta krásní symbolika – dvě vítězné jedničky!:o))

Můžete se vyjádřit k obsahu článku http://domaci.eurozpravy.cz/zdravotnictvi/1264-marihuana-pusobi-proti-rakovine/ ?

Arbed , 21.4.2009 18:48

Odpověď vložena: 23.4.2009 13:41

Ano, je to pravda a je to naprostý přelom v léčbě rakoviny kanabinoidy, protože poprvé byly aplikované na lidi a osvědčily se bez vedlejších účinků lépe, než vše co se dosud zkoušelo. O této studii jsem již před pár týdny napsala článek, ale česká média o něj vůbec nemají zájem, takže jsem ho nakonec vyvěsila jen v mém archivu: http://www.bushka.cz/archiv/madrid.html

Dobrý den, můj děda má 80 let. velmi se mu třesou ruce..Paradoxně když si dá panáka, tak je to lepší, ale jinak už se stydí kvůli tomu jíst ve společnosti. Slyšela jsem, že na to pomáhá marihuana. Je to pravda? Je marihuana dobrá pro starší lidi? A jak by ji měli konzumovat? děkuji.

Pávková, 21.4.2009 14:58

Odpověď vložena: 23.4.2009 13:40

Látky obsažené v konopí mají prokazatelně příznivý účinek na některá neurologická onemocnění, např. Parkinsonova nemoc, která se projevuje právě třesem, jaký popisujete u dědečka. O léčbě této nemoci konopím již byly vypracované vědecké studie i v ČR. Na mém webu v materiálech o samoléčbě najdete stránku věnovanou použití konopí při léčbě Parkinsonova nemoci s návodem, jak je správně dávkovat a užívat a shrnutí studie o jeho působení provedené před několika lety českými vědci. http://www.bushka.cz/Samolecba/parkinson.html

Dobrý den. Vy osobně jste za úplnou legalizaci marihuany nebo jen za její legalizaci pro léčebné účely?

Egon, 21.4.2009 12:52

Odpověď vložena: 23.4.2009 13:31

Dlouho jsem byla pouze pro dekriminalizaci pro vlastní spotřebu. Ale v posledním zhruba půl roce jsem začala měnit názor při pohledu na strnulost a neochotu vzít na vědomí reálnou situaci, které projevuje Výbor OSN pro omamné látky ve Vídni. Tento orgán OSN rozhoduje prostřednictvím mezinárodních dohod o tom, co bude celosvětově považované za zakázané drogy. Je pod silným vlivem USA a dalších nepříliš demokratických zemí, aby prosazoval tvrdou represi. Udržuje při životě nesmyslnou válku proti drogám, která ničí nejen jednotlivce, ale i celé země (např. Afghánistán nebo Mexiko). Jen co se týče Afghánistánu za ta léta, co tam vládne vláda podporovaná USA se svými spojenci (včetně ČR), se produkce opia zmnohonásobila – za Talibánu byla pod 200 tun ročně, v posledních letech se však přiblížila k 8000 tunám a Afghánci navíc začali z opiové pryskyřice vyrábět podstatně výnosnější heroin a vyvážet ho. Takže jen na tomto příkladu je vidět, že válka proti drogám někde zcela selhala, ale našly by se i další výstražné příklady ne tak daleko. Vždyť rozšíření silných odrůd konopí pěstovaných pod umělým osvětlením je přímým důsledkem tzv. Severovy novely z roku 1999, od kdy se již pěstitelé konopí bojí pěstovat venku. Dříve s konopím neobchodovala mafie, ale většinou se rozdávalo nebo prodávalo za (v porovnání s dneškem) směšnou cenu. Byly to venkovní odrůdy kolem 5% THC, které nemají příliš silné psychoaktivní účinky a jejichž konzumace nezpůsobovala jako dnes problémy zranitelnějším uživatelům konopí (především příliš mladým). Proto se domnívám, že by bylo lepší změnit taktiku a opustit princip prohibice, která má jen ty takzvané perverzní efekty – čili působí opačně, než bylo původně očekávané. Vždyť prohibice alkoholu také nic dobrého nepřinesla. Konopí by se mělo právně postavit na úroveň alkoholu a jeho pěstování pro komerční účely a prodej by měly být regulovány státem třeba následujícím způsobem: Pěstování konopí povolené pro vlastní spotřebu dospělým osobám (např. do 10 rostlin, jak navrhuje např. novy kalifornský návrh legalizačního zákona). Nad tuto hranici by mělo být pěstování jen na licence, aby se zajistila kvalita a zdravotní nezávadnost konopí (kvůli plísním apod.). Distribuce (také na licenci) by měla probíhat ve speciálních obchodech bez reklamy, kam by byl vstup povoleny jen dospělým. Licence by měly být okamžitě odebratelné v případě porušení zákona (především při prodeji mladistvým)

 
Na tomto webu můžete nalézt patřičné informace nejen o Konopí .Veškeré informace zde uvedené jsou informačního charakteru.Děkuji společnosti webgarden pro umožnění vytvoření těchto web stránek.Doufám,že se vám bude na těchto stránkách líbit,a že zde získáte spousta cenných informací nejen o Cannabisu.S pozdravem Bruchos/děkuji za podporu všem uživatelům těchto stránek,doufám,že se mi alespon trochu podařilo uskutečnit mé představy o těchto stránkách,i když vím,že Bruchos Cannabis seeds stránky budou chtít do budoucna rapidně zlepšit vzhled a celkovou orientovanost a přehlednost...každopádně mockrát děkuji všem návštěvníkům,kteří tyhle stránky svými návštěvami i hlasy neustále podporují.Ještě jednou díky.Budu se snažit Bruchos Cannabis Seeds vylepšit...s pozdravem Bruchos